Scania Suomi Oy

Roihu pitää liikenteen jättiläisen pyörät pyörimässä

Scania on yksi maailman johtavista kuorma- ja linja-autojen sekä meri- ja teollisuusmoottoreiden valmistajista. Suomessa Scania on alansa edelläkävijä, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia kuljetusratkaisuja ja logistiikan tehokkuutta. Scania Suomi Oy;n ja Roihun yhteistyö on kestänyt jo vuosia. Roihu suunnittelee ja toteuttaa läheisessä yhteistyössä asiakkaan kanssa käytännössä kaiken Scania Suomen markkinointiviestinnän.

Lukuisista esimerkeistä mainittakoon Scanian uuden V8-moottorin lanseerauskampanja, jonka tuloksena autojen kysyntä ampaisi taivaisiin ja asiakas sai huhkia toden teolla ja hymyssä suin. Pelkästään Iltalehden verkkosivujen videomainokset keräsivät 3,8 miljoonaa näyttökertaa ja lähes 25 000 klikkausta. Lehdistötilaisuus sai kiitosta ammattilehtien toimittajilta ja asiakas sai kunnian tarjota kiinnostuneille toimittajille koeajoja into piukassa.

 

Scanian somea ajetaan numeroilla

Scanian sosiaalisen median kaistoilla Roihu tuottaa sisällöt ja tekee käytännön julkaisutyön maksetun näkyvyyden sekä kuukausittaisten kampanjoiden osalta. Pari vuotta jatkunut kuukausittainen seuranta on opettanut meille ja asiakkaalle millainen sisältökonsepti kuljettaa kohti tavoitteita, millä liikennemäärät kasvavat ja mikä herättää torvien törähtelyä. Julkaisun laatu ja teemojen käsittely oikein ovat tärkeitä: Scanian tapauksessa hyvä julkaisu tavoittaa noin 10 kertaa enemmän ihmisiä kuin huono ja kerää jopa 100-kertaisesti reaktioita ja klikkauksia.

B2B-liiketoiminnan osalta kuulee välillä, kuinka “Meidän tuotteitamme ei osteta Facebookista.” Kuten ei kuorma-autojakaan. Sen sijaan Scanian somessa kehitetään brändimielikuvan arvoa ja luottamusta, ja se tunnetusti lisää myyntiä sekä helpottaa esimerkiksi rekrytointeja. Lisäksi some ajaa taktista markkinointia lisävarusteista, huolloista ja brändituotteista. 

Roihun kanssa on ilo työskennellä. Ihmiset Roihun takana ovat hyvin asiakaslähtöisiä ja mukavia. Roihua kiinnostaa kuorma-autoalan syvä asiakasymmärrys. Tämä näkyy luottamuksessa siihen, että taustat ovat selvitetty jokaisen markkinointiviestin osalta ja laatu on aina priimaa, välillä tiukasta aikataulusta huolimatta.
— Scania Suomi Oy / markkinointi ja viestintä
  • Videot
  • Tuote- ja palvelulanseeraukset
  • Some-julkaisut ja niiden mainostukset
  • Some-mainoskampanjat kuukausittain
  • 70-vuotisjuhlavuoden visuaalinen ilme
  • Esitteet
  • Lehti-ilmoitukset
  • Messuosastot
  • Bannerit
  • Autoteippaukset
  • Seinäkankaat
  • Roll-upit
  • Beach flagit
  • Pöytäkolmiot
Teema Vaihda teemaa