NHK Group

Kädet savessa tulevaisuuden tilan markkinoinnissa

NHK Group on suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut maatalouskoneiden maahantuontiin ja myyntiin. Yritys edustaa tunnettuja brändejä kuten Case IH, JCB, PÖTTINGER, Lely ja Robora. Alkuvuodesta 2024 NHK Group päätti nostaa markkinointinsa uudelle tasolle ja aloitti yhteistyön Roihun kanssa.

Tuotekeskeisyydestä luoviin kampanjoihin

NHK Groupin markkinointi oli aiemmin keskittynyt vahvasti tuotteisiin. Yhteistyössä Roihun kanssa tavoitteeksi asetettiin asiantuntijuuden ja osaamisen korostaminen, mutta uudella tavalla..

Roihu tarttui haasteeseen innolla ja alkoi tuottaa NHK Groupille kampanjasuunnittelua. Tekemisen ytimessä ovat Roihun oivaltavat tekstit, laadukas aineisto- ja ilmoitustuotanto niin verkkoon, someen kuin printtiinkin ja parhaimmillaan asiakkaan puolikkaasta lauseesta oleellisen nappaava, tarkka päivittäinen tekeminen.

Yhteistyön tuloksena on syntynyt useita alalle uudenlaisia ja huomiota herättäviä kampanjoita. "Unelmiesi murskain" esitteli ammattilaisen piennarmurskainta ja "50 on uusi 40" -kampanja uutta nopeampaa kurottajaa. Roihun luovuus yllätti positiivisesti myös silloin, kun poimittiin idea asiakkaan palaveriheitosta ja syntyi Puma-traktorista kertova eroottinen kuunnelma Punaista ja makeaa. 

Kampanjat rikkovat totuttuja rajoja ja tuovat NHK Groupin brändin esiin uudella, raikkaalla tavalla. 

Verbaalista viljelyä mielikuvien maaperässä

On hyvä huomata, että NHK:n  kampanjoiden ytimessä on edelleen tuote, sen tekniset ominaisuudet ja lisäarvo asiakkaalle. Eräs asiakas kerran sanoi, että bränditoimistolla tuntuu olevan enemmän sanavarastoa kuin asiakkaalla. Kykymme onkin tuoda kerrontaan erottuvaa ja jopa mieleenpainuvaa luovuutta.

Seuraavaksi: sanojen lypsämistä roboteista

Alun perin konemyynnin markkinointiin keskittynyt yhteistyö on laajentunut kattamaan myös pihaton automaation, kuten lypsy- ja ruokintarobotit. Äkkiseltään vieras sektori asiantuntijoillemme, mutta ei pitkään: Roihu käärii hihat ja ottaa tilan haltuun. 

NHK Groupin ja Roihun yhteistyö jatkuu tiiviinä, ja yhdessä muokkaamme maatalouskoneiden markkinointia uuteen kevyempään suuntaan.
 

Roihun aito halu auttaa asiakasta välittyy sekä suunnittelutyön laadussa, että asiakaskohtaamisessa. He ovat luovan taktisen markkinoinnin ammattilaisia, jotka kuuntelevat asiakasta ja tekevät työnsä huolella. Kemiat ovat kohdanneet, mikä on johtanut luonnolliseen ja toimivaan kumppanuuteen.
Teema Vaihda teemaa