Ikaalinen Spa & Resort

Sukellus markkinointiviestinnän syvään päähän

Ikaalinen Spa & Resort on vuonna 2021 uudet omistajat saanut ja suuren remontin läpikäynyt kylpyläklassikko. Roihu Inc. on auttanut uudistunutta lomakeskusta brändin rakentamisessa, verkkosivuissa, kampanjakonsepteissa ja viestien luomisessa moninaisiin medioihin. Kylpyläkohteen toiminnan ytimessä ovat monet sesongit ja vaihtelevat kohderyhmät, joten työtä riittää vuoden ympäri.

Roihu Inc. on Ikaalinen Spa & Resortin markkinointiviestinnän kumppani. Olemme asiakkaan markkinointipäällikön oikea käsi, viides aivolohko ja pursuileva työkalupakki. Olemme mukana arjessa, kiireessä ja projektien paineessa ideoiden, kirjoittaen, koodaten, kuvittaen, kuvaten tai sparraten.

Yhteistyön taitouintia

Asiakkaalle luotu, sanaleikkeihin nojaava markkinointityyli tuottaa suunnittelutiimille ajoittain jopa paineita, mutta luovuus on Roihun työn ytimessä. Asiakas ja asiakkaan asiakkaat saadaan hymyilemään sesonki toisensa jälkeen.

Kaikkea tekemistä yhdistää Spa & Resortin tavoite erottautua perinteisestä seesteisyyttä ja rauhaa huokuvasta kylpylämarkkinoinnista rempseydellä ja matalalla kynnyksellä. Edeltäjänsä Ikaalisten kylpylä tunnettiin sloganista “Meillä tehdään uusia ihmisiä” ja uudistunut klassikko kunnioittaa perinnettä pitämällä kielen poskessa. Kampanjanimet puhuvat puolestaan: Takuumärkä pikkujoulu, Parempaa tropiikkia, Vesitropiikkihiihtoloma…

Takuumärkä pikkujoulu flirttailee pikkujouluun sopivilla teemoilla, mutta kylpylän ilmeinen yhteys veteen palauttaa lukijan ruotuun vastaansanomattomasti. Teema on yhä käytössä, joten käsite saattaa jäädä elämään Pirkanmaalla tai laajemminkin. Parempaa tropiikkia kertoo, että lomalla on turha koetella sen paremmin planeetan kuin istumalihastenkaan kestokykyä: parempi ja kestävämpi, kotimaisella hakkeella lämpiävä vesitropiikki on lähellä. 

Meitä on moneen altaaseen on suomalaisiin sanontoihin nojaava kesäteema. “Tylsä ei tule uikkarit jalassa”, “Kylvettää kuin pientä eläintä” ja “Kuuma kivi kaunistaa” ovat esimerkkejä kaikkiaan 50 kylpylälomailuun muokatusta sanonnasta, Vesitropiikkihiihtoloma puolestaan mainostaa sosiaalisissa medioissa kouluvuoden suosikkilomaa oppikirjamaisella kylpylään uppoavalla sisällöllä: Vesitropiikkihiihtoloma on nimittäin yhdyssana.

Roihu on ollut hyvä valinta kumppaniksemme. Yhteistyömme on ollut monipuolista suurista projekteista pieniin. Olemme saaneet kiitosta asiakkailtamme, sekä onnistuneet herättämään kiinnostusta hyvin toteutettujen kampanjoiden ansioista. Erottuvat ideat, asiantuntevuus ja brändimme mukaisen materiaalin suunnittelu ovat Roihun vahvuuksia.
— Ikaalinen Spa & Resort
  • Markkinoinnin vuosikello ja -kalenteri
  • Brändin rakentaminen
  • Markkinointikonseptien ideointi ja suunnittelu 
  • Verkkosivut: yrityssivut, tapahtumasivut ja kampanjasivut 
  • Kampanjat: ideointi, suunnittelu ja toteutus
  • Videoiden käsikirjoitus
  • Valokuvaus
  • Somejulkaisut
  • Radiomainossarjan käsikirjoitus
  • Drone-kuvaus
Teema Vaihda teemaa