Miksi markkinointi on marginaalissa?

Keskuskauppakamarin selvityksen mukaan markkinoinnin ammattilaiset ovat selkeästi aliedustettuina pörssiyhtiöiden hallituksissa. Vain prosentilla pörssiyhtiöiden hallitusten jäsenistä on taustaa henkilöstöjohdossa tai markkinoinnin ja viestinnän johdossa.

Prosentilla. Sadasta hallituksen jäsenestä yhdellä.

Samaisen selvityksen mukaan vuonna 2016 suomalaisissa pörssiyhtiöissä oli hallituspaikkoja yhteensä 756. Pörssiyhtiöitä selvityksessä on mukana 121. Siis noin seitsemän markkinoinnin ammattilaista kaikissa hallituksissa yhteensä. Saman verran kuin poikia Jukolassa tai kääpiöitä sadussa. (Pyöristyssäännöt huomioiden heitä saattaa olla myös peräti 11 eli kokonaisen jalkapallojoukkueen ottelukokoonpanon verran.)

Miksi?

Lue lisää

Hakusanojen sietämätön päälleliimaus

Olemme hakukoneiden, hakusanojen ja hakukonemarkkinoinnin asiantuntija. Saat meiltä kätevästi ammattiosaamista Googlen, Yahoon, Bingin ja muiden hakukoneiden näkyvyydessä. Olipa kyse hakusanoista tai hakukonemarkkinoinnista, tiedämme kaikki ajankohtaiset tuulet. Meistä on tärkeää, että hakukoneosumat ja hakukonelöydettävyys onnistuvat. Tutustu hakukonepalveluihimme tarkemmin.

Niin. Yllä oleva on tietenkin täysin fiktiivinen esimerkki yrityksen verkkosivutekstistä, mutta samaan aikaan täyttä totta. Olet melko varmasti törmännyt verkossa jollain tavalla töksähtäviin, loputtomasti samoja sanoja hiukan eri muodossa toistaviin teksteihin. Entä missä suhteessa yritysten nettisivuilta löytyy tällaisen asiasanavyörytyksen vastakohtia, mielikuvallisia ja napakoita otsikkolasautuksia?

Niin kauan kuin on mahdotonta verrata tunteita herättelevän tekstisuunnittelun synnyttämien mielikuvien sekä toisaalta hakukonelöydettävyyden merkitystä liikevaihtoon, on myös mahdotonta arvottaa niitä keskenään. Pari asiaa voin kuitenkin erillisinä kertoa.

Lue lisää