Kerro, kerro Linkedin, millainen olen työnantaja

Työnantajamielikuva. Mielikuva työnantajasta. Kun mukana on sana mielikuva, niin aihe kiinnostaa tietenkin meitä tiedonvälitystaktiikoiden taikureita ja mielikuvien maalaamisen mestareita. Perinteisen määritelmän mukaan brändi on se, mitä ihmiset sanovat sinusta silloin, kun et ole itse paikalla. 2000-luvulla on ollut päivän selvää, että brändi tulee todeksi tekojen kautta. Viimeistään 2020-lukuinen keskittymiskyky on lisännyt määritelmään, että tarvitaan tekojen jatkuva sarja. Kaikki tuo pätee työnantajamielikuvaankin: se on puheissa niin kahvihuoneessa kuin alan työntekijöiden someryhmissäkin. Mielikuvaan vaikuttamiseen tarvitaan tekoja ja hyvää viestintää sekä sisäisesti että ulkoisesti. Parhaimmillaan syntyy vetovoimaa ja pitovoimaa ja kassakin kiittää.

Lue lisää

Markkinointi ja sen tarve ei ole pysähtynyt

Markkinointi ja sen tarve ei ole pysähtynyt. Markkinointi on investointi – ja investointi kannattaa. Roihussa tehtävänämme on kuunnella, ymmärtää, kyseenalaistaa ja löytää tuotteestasi tai palvelustasi ne asiat, joista kannattaa viestiä. Mutta se on vasta hyvä alku. Vielä tärkeämpää on suunnitella, miten kannattaa viestiä. Ohessa kerromme viisi tärkeää asiaa, jotka kannattaa huomioida, kun haluat esitellä tuotetta tai palvelua verkossa.

Lue lisää