28.2.2024 16.28

Mieleni minun markkinoivi eli miten Kalevalasta tulee Sampo?

Kalevala sisältää valtavan paljon vanhaa viisautta. Löydämme runoista tiedon niin kaskiviljelyn kauneudesta kuin kalojen kallonmuodoista. Mutta ei kai Kalevalassa markkinoinnista puhuta? No ei suoranaisesti markkinoinnista, mutta suuri osa eeposta on kosioretkiä tai muita mainemittelöitä. Sisällön lisäksi oppia on ammennettavissa itse kirjan rakenteesta.

1.2.2024 11.20

Brändi = sydäntä, suuntaa ja säntillisyyttä

Se, mitä ihmiset ajattelevat, tuntevat tai kertovat tuotteestasi tai yrityksestäsi, on brändi. Hyvän brändin resepti on yksinkertainen: sydäntä, suuntaa ja säntillisyyttä.

6.11.2023 17.01

Miten haulikkoammunnasta tuli taikuutta tarinoiden valtamerellä?

20-vuotias Roihu Inc. perustettiin nykyajasta poikkeavaan markkinointiviestinnän toimintaympäristöön. Digitalisaatio on ollut nopeampaa ja läpäisevämpää kuin aikoinaan arvailtiin. Mitä tapahtui ja mitä tekivät ammattilaiset, kun mainostoimistoista kuoriutui markkinointiviestinnän strategisia kumppaneita?

6.9.2023 14.04

Sanoja sylttytehtaalta – Roihu Inc. 20 vuotta

“Sinä olet hullu!” Näin sanoi moni Annamaija Flinkkilä-Lehtoselle 2003, kun hän kertoi perustavansa yrityksen keskellä taantumaa. Vieläpä markkinointiviestinnän yrityksen, vaikka markkinoinnista lyhytnäköisesti supistetaan vaikeina aikoina.

20.3.2023 14.02

Saavutettavuus on hyvän työn tekemistä

Verkkosisältöjä, verkosta ladattavia asiakirjoja tai videoita ei tehdä vain hyväkuntoisille ja -näköisille. Saavutettavuus on lain vaatimus, kohteliaisuuden osoitus ja välittämisen viesti. Se on toki myös selkeää markkinointia, hakukoneoptimointia ja hyvää asiakaspalvelua ihan jokaiselle. Mikä tärkeintä: saavutettavuudella ei tarvitse tinkiä luovuudesta visuaalisuudessa tai teksteissä. Roihu on kulkenut saavutettavuuden kanssa vuodesta 2019.

Teema