Helkkarin hyvä Linkkari – Viisi napakkaa syytä LinkedIn-mainontaan
1. LinkedIn-markkinointi ja mainonta on toki moninkertaisesti kalliimpaa kuin esimerkiksi Facebookissa mainostaminen, mutta myös liidit ovat laadukkaampia ja panostukset tuottavampia. “Linkkarista” verkkosivuillesi ohjattu potentiaalinen asiakas viihtyy sivuilla keskimäärin pidempään kuin Facebookin kautta tullut. Eikä se hintakaan pilviä hivo: muutamalla satasella tavoittaa kymmeniä tuhansia potentiaalisia asiakkaita.
Kerro, kerro Linkedin, millainen olen työnantaja
Työnantajamielikuva. Mielikuva työnantajasta. Kun mukana on sana mielikuva, niin aihe kiinnostaa tietenkin meitä tiedonvälitystaktiikoiden taikureita ja mielikuvien maalaamisen mestareita. Perinteisen määritelmän mukaan brändi on se, mitä ihmiset sanovat sinusta silloin, kun et ole itse paikalla. 2000-luvulla on ollut päivän selvää, että brändi tulee todeksi tekojen kautta. Viimeistään 2020-lukuinen keskittymiskyky on lisännyt määritelmään, että tarvitaan tekojen jatkuva sarja. Kaikki tuo pätee työnantajamielikuvaankin: se on puheissa niin kahvihuoneessa kuin alan työntekijöiden someryhmissäkin. Mielikuvaan vaikuttamiseen tarvitaan tekoja ja hyvää viestintää sekä sisäisesti että ulkoisesti. Parhaimmillaan syntyy vetovoimaa ja pitovoimaa ja kassakin kiittää.
Tuhovimmainen mentalisti vaikuttaa korvissamme
Tekstihän on nykypäivänä vain yhdentekevää liirum laarumia ja yleislöpinää, kun ei niitä kukaan kuitenkaan lue tässä visualisoituneessa maailmassa. Vai lukeeko sittenkin? Mikä copywriter? Onko se joku kopiovastaava? Jokainen joka osaa aakkoset, osaa kirjoittaa, Sanathan ovat valmiiksi olemassa! Onhan se näinkin. Jokainen osannee vaihtaa myös lampun, mutta turvautuu vaativissa sähkökytkennöissä toivottavasti ammattilaiseen. Olen kuullut myös, että copya eli tekstisuunnittelijaa ei tarvita englanninkieliseen markkinointiviestintään, jos asiakkaalla on brittiläinen myyntimies. Koska aivan kuten kaikki suomalaiset lukiolaiset kirjoittavat äidinkielestä pelkkiä älliä, myös jokainen britti hallitsee kielensä täydellisesti.
Messut peruttu – muista nämä viisi tärkeintä asiaa, kun esittelet tuotetta tai palvelua verkossa
Markkinointi ja sen tarve ei ole pysähtynyt. Markkinointi on investointi – ja investointi kannattaa. Roihussa tehtävänämme on kuunnella, ymmärtää, kyseenalaistaa ja löytää tuotteestasi tai palvelustasi ne asiat, joista kannattaa viestiä. Mutta se on vasta hyvä alku. Vielä tärkeämpää on suunnitella, miten kannattaa viestiä. Ohessa kerromme viisi tärkeää asiaa, jotka kannattaa huomioida, kun haluat esitellä tuotetta tai palvelua verkossa.
Etätyöharjoittelu voi lisätä luovuutta ja omatoimisuutta
Koulumaailmassa tulee luotua oletuksia työelämästä. Siksi pyrin jo koulussa varautumaan työharjoitteluun mahdollisimman hyvin, mutta työpaikan tahti yllätti silti. Koronaepidemia teki myös harjoittelutilanteesta historiallista. Onneksi etätyöt ruokkivat luovuuttani, kirjoittaa graafisen suunnittelun työharjoittelijamme Mia.
- < Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4 (nykyinen)
- 5
- 6
- 7
- …
- 10
- Seuraava >