
Väärin suunniteltu on puoliksi pilattu – miljardille ihmiselle
Maailmassa on yli miljardi ihmistä, jotka eivät voi käyttää verkkopalveluita. Ei siksi, että heillä ei olisi pääsyä internetiin tai puutteita verkon valtatiellä kruisailun käyttötaidoissa. Vaan siksi, että verkkosivut on suunniteltu väärin. Saavutettavuus on keskeisessä roolissa esimerkiksi julkisten palveluiden tai arkisten välttämättömyyksien kuten pankki- ja ruoka-asioiden digitalisoinnissa. Tavoitteena pitäisi olla, että kätensä loukannut kuurosokeakin voisi käyttää verkkopalvelua.

Miten kahvakuulien nostelu nosti liiketulosta
Kevät on monissa yrityksissä tilinpäätöksen aikaa. Avainlukuja analysoidaan tarkasti; kuinka paljon liikevaihto kasvoi, nousiko henkilöstökulut, mitä jäi viivan alle? Numerot ovat tärkeitä ja kertovat yrityksen kehityksen suunnasta. Mutta kuinka paljon analysoidaan laadullisia tekijöitä?
Vaikuta ja vaikutu videon keinoin
Video on sisältömarkkinoinnin kuningas ja liikkuva kuva kaikkien huulilla. Video liikkuu verkossa vaivatta, sen jakelu eri kanavissa on helppoa ja vaivatonta. Se vetoaa tarvittaessa tunteisiin ja kertoo koskettavankin tarinan sekunneissa.

Missä viipyy yritys-Tinder?
Henkilökemiasta puhutaan toimivan asiakassuhteen edellytyksenä kyllästymiseen asti. Samalla tavalla pitäisi puhua yrityskemiasta. Miksi teknologia ei tartu tähän mahdollisuuteen?

Työ ja opetus pelaavat yhteen
Työharjoitteluni Roihu Inc:ssä on näyttänyt, että teoriaa tarvitaan, mutta itse työ on paras opettaja.