Miten haulikkoammunnasta tuli taikuutta tarinoiden valtamerellä?
20-vuotias Roihu Inc. perustettiin nykyajasta poikkeavaan markkinointiviestinnän toimintaympäristöön. Digitalisaatio on ollut nopeampaa ja läpäisevämpää kuin aikoinaan arvailtiin. Mitä tapahtui ja mitä tekivät ammattilaiset, kun mainostoimistoista kuoriutui markkinointiviestinnän strategisia kumppaneita?
Sanoja sylttytehtaalta – Roihu Inc. 20 vuotta
“Sinä olet hullu!” Näin sanoi moni Annamaija Flinkkilä-Lehtoselle 2003, kun hän kertoi perustavansa yrityksen keskellä taantumaa. Vieläpä markkinointiviestinnän yrityksen, vaikka markkinoinnista lyhytnäköisesti supistetaan vaikeina aikoina.
Saavutettavuus on hyvän työn tekemistä
Verkkosisältöjä, verkosta ladattavia asiakirjoja tai videoita ei tehdä vain hyväkuntoisille ja -näköisille. Saavutettavuus on lain vaatimus, kohteliaisuuden osoitus ja välittämisen viesti. Se on toki myös selkeää markkinointia, hakukoneoptimointia ja hyvää asiakaspalvelua ihan jokaiselle. Mikä tärkeintä: saavutettavuudella ei tarvitse tinkiä luovuudesta visuaalisuudessa tai teksteissä. Roihu on kulkenut saavutettavuuden kanssa vuodesta 2019.
Roihu punoo uuden verkon
Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, sanotaan. Mutta entä jos suutarin lapsilla on niin laadukkaat ja aikaa kestävät kengät, että heidän ei tarvitse alituiseen rampata kenkäostoksilla? Roihun verkkosivut uusittiin vuonna 2017. Neljän vuoden takaisen menneisyyden tulevaisuuden tekniikkaa edustava, ajaton visuaalinen suunnittelu sekä huolellinen rakenne- ja käytettävyyssuunnittelu takasivat sivuille pitkän iän.
Sano se huoneentauluin
Huoneentaulut ovat kivoja. Jos jokin lause on kantanut vuosituhansia tai jopa -kymmeniä, täytyy siinä olla suurta viisautta. Copywriterimme Jyrki lähti peilaamaan viestintätoimiston työtä ikivihreisiin lohkaisuihin.
- < Edellinen
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- Seuraava >