
Messut peruttu – muista nämä viisi tärkeintä asiaa, kun esittelet tuotetta tai palvelua verkossa
Markkinointi ja sen tarve ei ole pysähtynyt. Markkinointi on investointi – ja investointi kannattaa. Roihussa tehtävänämme on kuunnella, ymmärtää, kyseenalaistaa ja löytää tuotteestasi tai palvelustasi ne asiat, joista kannattaa viestiä. Mutta se on vasta hyvä alku. Vielä tärkeämpää on suunnitella, miten kannattaa viestiä. Ohessa kerromme viisi tärkeää asiaa, jotka kannattaa huomioida, kun haluat esitellä tuotetta tai palvelua verkossa.

Etätyöharjoittelu voi lisätä luovuutta ja omatoimisuutta
Koulumaailmassa tulee luotua oletuksia työelämästä. Siksi pyrin jo koulussa varautumaan työharjoitteluun mahdollisimman hyvin, mutta työpaikan tahti yllätti silti. Koronaepidemia teki myös harjoittelutilanteesta historiallista. Onneksi etätyöt ruokkivat luovuuttani, kirjoittaa graafisen suunnittelun työharjoittelijamme Mia.

Tunne tunnekkeemme, osa 1
Kuukautiset saivat taannoin oman emojin. Tästä inspiroituneena teimme merkistöstandardia ja emojeita hallinnoivalle Unicode Consortiumille ehdotuksia muistakin tärkeistä aiheista. Samalla haluamme, että suomen kielessä ei puhuttaisi emojeista, hymiöistä tai kuvakkeista. Lanseeraamme siten sanan tunneke.

Kun logo lakkasi olemasta pyhä
Vain muutos on pysyvää, eikä siltä välty enää edes logot. Yrityksen tai tuotteen nimen graafinen esitystapa on ollut tarkoin määritetty ja tiukimmin säädelty osa brändi-ilmettä yli sadan vuoden ajan.

Verkkonäkyvyyden viidakossa, osa 4: Maksettu Google-näkyvyys
Verkkonäkyvyyteen ja nettimarkkinointiin liittyy erilaisia käsitteitä ja toiminnallisuuksia, jotka kaipaavat avaamista mahdollisimman kansankielelle. Blogin kirjoitussarjassa tarjoamme lyhyen oppimäärän aiheeseen.